21 Mart 2015 Cumartesi

kozalak pasta

Özellikle çocuklarımıza yapabileceğimiz bu tatlı hem pratik, hem hızlı ve ve hemde çok lezzetli :)
Çat kapı misafirimiz mi geldi.
30 dk. da  güzel sunumuyla hazır olan tatlınız beğeni toplamaya hazır.
 Normalde pirinç patlağıyla yapıldığına sıkça rastlasamda marketten istediğim ürünü bulamayınca coco pops aldım, fotoğrafta 2 paket görünüyor ama 1 paket yeterli. Coco pops çikolatalı olduğu için hem bitter hemde sütlü çikolatayı kullandım. Benmari usulu 1-2 yemek kaşığı tereyağı ile çikolataları erittim, 1 paket vanilyayı, 2 yemek kaşığı balı, küçültmüş olduğum karışık kuruyemişi, son olarakta 1 paket coco pops ve göz kararı corn flakeside ekleyerek tezgahın üstünde ılısın diye güzelcene karıştırdım. Malzemeler birbirine iyice karışınca ve yeterli soğukluğa gelince şekil vermeye başladım.
Burada dikkat etmemiz gereken karışımın sıcak olmaması, şayet sıcak olursa şekil tutmaz. Biraz soğuk olursa sertleşmeye başlayan bal sayesinde rahatlıkla şekil verebiliriz. Şekil için limon sıkacağı lazım, ama benim limon sıkacağım yok ki!.
Onun yerine türkkahvesi fincanını kullandım. Fincanı kullanmadan önce ıslatmayı unutmayınız yoksa yapışır :)
Son olarakta isterseniz yapmayabilirsiniz ama daha güzel görünüyor, pudra şekeriyle kar yağdı görünümü verebiliriz.
Ben yapmadım ama ikinci denememde kesin yapacağım, daha şık bir sunum için muffin kağıtlarını kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder