24 Mart 2015 Salı

Lavanta Yağı

Her bitki gibi Lavantanında saymakla bitmeyecek faydaları vardır.  2-3 tane faydasının özellikle anlatmak istiyorum.
Denedim, test ettim, hala test aşamasında olsam da faydasını gördüm. Yavaş yavaş ilerleyen süreçte birazcık heyecanlandım ve bir an önce sizlerle paylaşmak istediğim için yazmaya karar verdim.
Biz bayanlar olarak toplandığımızda alışveriş, dedikodu, saç bakımı, cilt bakımı, erkekler, diyetler muhakkak konuşulur. Çok sevdiğim bir arkadaşım lavanta çayını tükettiğini söyledi. Bende saç bakımı vb. konulara çok meraklıyımdır. Aklımın bir kenarına yerleşti ve saç - cilt bakımı  için denemeye karar verdim.
Saç için yaptığım karışımın içine 1 şişe aktardan aldığım Lavanta yağını ekledim. Mis gibi koktu, evde her saç bakımı yaptığımda kötü koktuğu için bulunduğum yerden resmen kovulurdum :) şimdi hem bakım esnasında mis gibi saçlarım kokuyor hemde duştan sonra yumuşacık saçlara sahip oluyorum. Saç dökülmesine iyi geldiği söylenen lavanta'nın bu faydasını gördüm mü bilemiyorum, çünkü saç bakım karışımımda saç dökülmesini engelleyecek bir sürü yağlar var.
Cildime de sürmeye başladım, cimrilik derecesinde çok çok az kullandığım yağ saçlarımda da olduğu gibi cildimi yumuşacık yaptı, zaten hoş kokusuyla rahatlama da getirdi. Fakat cildimde az kullanmama rağmen sivilce çıkarttı. Bu yüzden kullanmayı kısmi olarak bıraktım.
Kısmi diyorum çünkü bir faydasını gördüm tabikide :)
Son senelerde göz altlarımda ufak ufak yağ bezecikleri çıkmaya başlamıştı. Çok dert etmiyordum. Ama 1 ay öncesinde aynada çok çok fazlalaştığını gördüm. İnternette bazıları kendilerinin yağ bezeciklerini belirli yöntemlerle yok ettiklerini yazmışlar ama yapamadım. Uzun araştırmalar sonucunda Lavantanın bu baş belası bezeciklerin yok olmasında etkili olduğunu gördüm.
Evet 1 aydan beri deniyorum. Hızlı bir değişim olmasada farkını gördüm. Kaybolmaya başladılar. Her akşam yatmadan uyguladım, yağın faydası bence bu yönden süper.
Ev temizliğinde, çamaşır makinesinde yumuşatıcı olarak olarakta kullanacağımız lavantanın çok çok fazla benim için beğendim özelllikleri var.
Belki ilerleyen yazımda bunlardan bahsedebilirim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder