5 Mart 2015 Perşembe

Nişan bohcası


Seversin - sevilirsin ve mutlu son için ilk adımları atmaya başlarsın.
Seviyorum uleynn! diye haykırdığım adama değişik şeyler yapmaya karar verdim. Arama moturu sağolsun karşıma birkaç örnek çıkarttı ee malum sevdiceğimde asker olunca oldukça boş kalan vakitlerimde çeyiz ve nişan alışverişini yapayım dedim.
Hani şu sitelerde yada Eminönünde gördüğümüz nişan traş takımı, kişisel malzeme setleri varya maalesefki bana uygun değildi. Ürünler konusunda sevdiceğim seçiçi olduğundan hepsini ayrı ayrı aldım ama yerleştirebileceğim bir kutu vs. yoktu. İnternetten baktım küçücük boş kutulara gereksiz paralar koymuşlar. Dedim kızım sen unutulmayacak birşeyler yap derken internette aşağıda sizlerle paylaşmış olduğum sandığa benzer örnekler buldum ve hiçbir denemem bilgim olmamasına rağmen kendim yapmaya karar verdim bence sonuç başarılı sizce :)
Ama benden söylemesi boş vakit çok önemli toplamda 3 günü alır. Şimdi aşama aşama sizlere nasıl yaptığımı anlatacağım. Beğendim ama vaktim yok yapamam derseniz satmak üzere ürünler yapabilirim sadece 75TL'cik :)
İstediğim türde ve boyutta aldığım sandığımı öncelikle bir güzel kalın zımparası olmayan sünger zımparayla sadece sandığın kenar köşelerini bastırmadan hafifce zımparadan geçirdim, bu işlemin önemi kutuda hasar varsa gidermek benim sandığın kenarları birazcık kötüymüş boyayınca fark ettim. Almadan önce dikkatle inceleyin! zımpara herzaman çözüm olmayabilir. Sonrasında boya üzerinde tozcuklar kalmaması için zımparalanmış sandık güzelce silinir.



Şimdi geldi sıra güzelce boya yapmaya kullandığım boya su bazlı mat siyahtır. Boyayı bir kaba koyarak kıvam oranını değiştirmeden aynı yere sabit şekilde fırça darbeleriyle düzgüncene boyadım. Gel gitler yaparak değil sabit hızada fırçayı sürmemiz sandık üzerinde düzgün görüntü elde etmemiz için önemlidir. Kutuyu iç ve dış olmak üzere güzelcene boyuyoruz. Kuruma süresi yaklaşık 1 saattir. Daha sonrasında 1 kat boya daha sürerek hertarafın iyicene boyanmasını sağlıyoruz. Ama lütfen akşam yapmayın yoksa yaptığınız hataları göremeyebilirsiniz. Ben kenar geçişlerinde boya fazlalığı bırakmışım akşam yaptığım için göremedim ve iş işten geçti, neyseki çok kötü görüntü yok. İkinci ince fırça almanızıda tavsiye ederim ki kenar geçişlerini daha iyi boyayabilesiniz.


Kurudu işler bitti, sıra geldi verniklemeye.
Sprey verniğin rahatlığından ve hızlı olmasından bunu tercih etsemde ne kadar açık havada vernik işlemini kullansakta fazlaca verniğe maruz kalmak hoşuma gitmedi ve fırça ile sürülebilecek vernik kullanmanızı tavsiye ederim.
İlk denemem olduğundan vernik konusunda biraz sorun yaşadım. Talimatlarda 3 dakika iyicene çalkalayın yazıyor yaptım ve yukarıdan tutarak spreyleme işlemine başladım. Ama bir tuhaflık vardı sıkıyorum gelmemiş gibi duruyordu biraz daha vernik sıkınca vernik tortuları oluştu ve çirkin durdu. Bunların bir kısmını fırçayla yok ettim fakat hızlı kuruduğu için fazla müdahale edemedim, tek avantajım kutunun içi olmasıydı. Sonra tecrubelenerek dışına doğru bir vernik uygulaması yaptım. Verniğin önemi kutunun boyasını sağlamlaştırmak silmede yada darbede boyanın çıkmasını engellemektir.
Öyle böyle derken 1,5 gün gitti. Sıra geldi süslemeye, içini süslemek istemedim. Sadece boyalı kaldı fakat isterseniz içine saten kumaş ve azıcık silikon yastık parçalarıyla kaplayabilirsiniz.
Süsleme için beyaz kumaş parçası (türü cinsi önemli değil)
Siyah Kurdale 
5 Adet Düğme
uhu yada silikon tabancası( ben uhu kullandım)
Biraz süslemede uğraştım diyebilirim. Papyon yap, ölçü al, kes yapıştır, kes, ölçü tutmaz birdaha yap çiz derken sonunda bitti ve çok memnun kaldım mutluyum. 
Dip not uhu kullandığım için bazı noktalarda ıslak görünüm oldu ama çirkin durmuyor ölçüyü kaçırmamak önemliymiş :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder