24 Nisan 2014 Perşembe

Sinameki Kürü

Bir hevestir içimde Sarı saçlı olmak. Cesaretten yoksun keşkelerle avuttuğum kendimi, sarışın olmak yakışır mı?- Yakışmaz mı? diye düşünmeden bir anda kuaförün kapısında bitip sarışın oldum.
Göğüs hizalarımda olan  güzelim bakımlı saçlarımı yıpratarak istediğim saç rengine ulaştım. Pişman mıyım? Aslında hayır aklımı kurcalamasından daha iyidir. Saç rengimin çok güzel olmasına karşılık Barbie bebek gibi yanık görünümlü bir saça sahip oldum. Doğal saçlarımda kıvırcıktan bozma dalgalı gibi birşeyken kesinlikle işlemlerden sonra  yıka çık yapamıyordum. Sürekli bir işlem gerektiğinden saçlarıma kat ve kat yıpranma oranını arttırıyordum. İnternetten sürekli saç bakım araştırmaları yaparak maskeler uyguladım.  Favori bakım maskem Zeytinyağı, yumurta sarısı ve Badem yağı 1 ay haftada 2 kez maske uygulamasından sonra fön çektirmek için kuaförüme gittiğimde saçımdaki toparlanmaya hayret etmişti. Fakat hala çirkin görünüm duruyor ve ben bundan mutsuz olmaya başlamıştım. O dönem kısa küt saçların moda olmasını fırsat bilerek saçlarımı kestirme kararı aldım. 2 seneden bu yana kısa saçlarım var bir türlü uzatamıyorum. Sürekli kestirmek zorunda kalıyorum ve sürekli boya yeniletme işleminden dolayı yanık saçlarla ortalıkta geziniyorken.
Yine saç boyama konusunda aldığım radikal bir kararla işten eve giderken biranda esmer olmalıyım dedim ve hiç bilmediğim bir kuaföre kendimi atarak saçlarımı boyattım. Bir dip not iletmeliyim ki o gün suların kesik olması bile esmer olmama engel olamayarak 1 damacana suyla saçlarımı boyadan arındırdık. Kendimi yeniden doğmuş gibi hissettim. Kahveringi saçlarım yıpranmışlık payını çok belli etmiyordu. Birde üstüne yine istemesemde sarılardan arındırmak için sürekli saç kestirmeye başladım derkennnnn. Yine bir bunalıma girdim artık uzun saçlara sahip olmalıydım. Gece-gündüz bununla ilgili araştırma yaparken Sinameki kürüne rastladım yorumlar muhteşem ve denemeye karar verdim.
Saç uzunluğuna göre belirlediğim kaynamış suya bir tutam sinamekini atıp demleyip ılıttıktan sonra bir kapak badem yağıyla, Bemiks ampulüde içine ekleyip haftada 1 yapmaya başladım 7'inci kürden sonra 15 günlük dinlenmeyle tekrardan aynı işleme başladım. Söylenenlere göre 15 günlük bekleme süresince asıl uzama gerçekleşiyormuş.
Denedim ehhh işte denecek şekilde uzama oldu pek değil yani. Maskeyi uygulamak tam bir işkence Bemiks ampul yüzünden iğrenç bir kokuyla gezmek zorundasınız evdekiler odalardan atıyorlardı beni :)
Bilhassa o sıvıyı saça yedirmek kısmı tam bir işkence idi. Yorumlarda sprey kullanın diyorlar ama ortalık batıyor, hertaraf maske oluyor. 5 saat gibi bir süre saçımda bekletmek tüm günümün gitmesine nedenken yüzüme akan yadan bulaşan maske sıvılarının sivilce çıkartması da yanında Bonusu gibi birşey. Okadar çok maske denedim ki doğal yollardan tek beğendiğim ve hep uygulayacapım maske yumurta zeytinyağı maskedir. Şiddetle tavsiye edilmekle birlikte Hepimize Sağlıklı Saçlar
Ve unutmayız ki kuaför seçimi çok önemliyken herzaman doğal kalmaya özen gösterin derim.
Hepimiz Sağlıcakla Kalalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder