29 Nisan 2014 Salı

Tiramisu

Anneme öncelikle buradan çok teşekkür ediyorum. Bana yemek yapma alışkanlığı kazandırdığı için. Daha ortaokula başlamışım Annem tutturdu yemek yapmayı öğreneceksin diye. Artık büyüdüğümü öngörüyordu.
Ama bilmediği birşey varki ben onun hep sıcacık göğsüne muhtacım, anne kucağında, anne yuvasında hiç büyümek istemiyorum. Hep bir çocuk kalacağım :)
Neyse öyle böyle derken yemek yapmayı öğren hatta çok sevdim yemek yapmayı. Sonralarında tatlı, çörek, börek denemelerim derken el lezzetimide buldum. Tiramisu'yu çok severim. Yıllarca en basit usulunu denedim. Hazır kek muhallebi labne karışımıyla yalancı Tiramisuyu yaparken. Birgün italyan usulu yapmaya karar verdim. İnternetten araştırdım, aklıma yatan, hoşuma giden tarifi denemeye karar verdim. Sonuç mu? MUHTEŞEMMMMMMMMM
Öncelikle ya metal kap yada cam derin bir kase alarak 4 yumurtanın akını ve sarısını ayıralım. ayırdığımız kaplardaki yumurtaların içine herbir kap için 2 yemek kaşığı tepeleme pudraşekeriyle çıprmaya başlayalım. Akının iyi kabarması için içine bir çimdik yada bir tutam tuz ekleyelim aklar karbeyaz hale gelecek şekilde sürekli çırpalım. Sarılar içinse şeker eriyip belli bir kabarıklığa gelene kadar çırpalım.
Şimdi gelgelelim, Peynirine isterseniz, labne peyniride ekleyebilirsiniz fakat hakkını vererek yapmak istediğimizden  Migros'tan aldığım 250 gr mascarpone peynirini kullandım.(birazcık pahalı ama )
Yumurta sarısıyla elde ettiğimiz karışıma peyniride ekleyerek tahta kaşık yardımıyla saat yönümle karıştıralım. Yumurta aklarından elde ettiğimiz karbeyaz karışımı yavaş yavaş, diğer karışıma yine tahta kaşık ve saat yönüyle karıştırarak, yumurta aklarının kabarıklığını söndürmeden yavaşcana birbirlerine karıştıralım.
Şimdi işin en basit kısmına geldik. Sunum olarak Cam kupaları seçmenizi tavsiye ederim hem daha şık hem tek kullanımlık. Elime aldığım genişçe kupamın altına bolca hazırladığım krema karışımını ekledikten sonra 1 bardak ılık suda erittiğim Nescafenin içine Savoiardi markalı Kedidillerini 2-3 saniye batırıp hafifçene ıslattıktan sonra cam kupamın içine yerleştiriyorum. Burada dikkat etmeniz gereken husus kedillerini çok ıslatmamak zaten hemen ıslanıp yumuşuyor, çok yumuşadığı zamansa eriyip gidiyor. İsteğe göre muz yada çilekte ekleyebilirsiniz. Son olarak bir kat daha kreme sürerek süsleme işlemine geçebiliriz.
Üstüne kakao serpip güzelcene süsleme işleminden sonra sunuma hazdır. Fakat hemen servis yapmayacaksanız. Size tavsiyem servis anında üstünü kakao ile süsleyip kaplamanız olur. Aksi taktirde kakao kremayla birleşip çirkin ıslak bir görünüm alıyor.
Her yaptığım araştırmada illaki birkaç bilgi ediniyorum ve Tiramisunun anlamını öğrenmiş bulunuyorum: ''Beni Yukarı Kaldır'' anlamı taşıyan Tiramisu; yemek sonrası üstümüze çöken rehaveti kahveyle bizi kendimize getir ifadesinin isim adıymış :)
Şimdiden Hepinizin Ellerine Sağlık,
Hepimizi Sağlıcakla Kalalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder